Strona Główna / Gastronomia / Co jeść jesienią żeby czuć się zdrowo i poprawić swoje samopoczucie?
jesienne-owoce-i-warzywa

Co jeść jesienią żeby czuć się zdrowo i poprawić swoje samopoczucie?

Jesienno-zimowa znacznie różni się od letniej. Teraz potrzebujemy czegoś treściwszego, co nas rozgrzeje i wzmocni odporność organizmu. Kolorowe zupy krem mogą np. zastąpić różnorodne letnie surówki i sałatki. Co jeszcze warto jeść jesienią? Jak urozmaicić swoją dietę?

Jesienią organizm domaga się więcej kalorii, chociażby ze względu na niższą temperaturę. Dieta powinna być bogata w treściwe i ciepłe posiłki. Jesienią królują korzenne przyprawy takie jak imbir, cynamon, kurkuma, chilli.

Podzielmy dzień na trzy główne posiłki:

Śniadania – powinny być serwowane na ciepło. Rezygnujemy z jedzenia na zimno, jak np. musli z jogurtem. Można zrobić sobie np. owsiankę na ciepło z owocami. Dobrym rozwiązaniem jest również jajecznica, zamiast kanapek na zimno – zapiekanki. Dobrym składnikiem do wprowadzenia w diecie jest kasza jaglana — zawiera cenne witaminy B i E oraz minerały, jest zasadotwórcza i nie zawiera glutenu. Ma lekko słodki smak i łagodzi głód na słodycze.

Do śniadania oczywiście kawa – najlepiej ze szczyptą kardamony, cynamonu i imbiru. Jest przepyszna i traci swoje właściwości zakwaszania organizmu.

Na drugie śniadanie możemy sobie przygotować np. shaki o bobmowej ilości witamin.

Obiad – posiłki powinny być bogate w witaminy wspomagające odporność: D, C, A

Witamina D jest nawet ważniejsza dla naszego układu immunologicznego niż wit. C. Odgrywa ona ogromną rolę w podtrzymywaniu sprawności układu odpornościowego. Jej niedobór powoduje, że słabo działają tzw. komórki niszczące i usuwające bakterie oraz wirus. Można ją znaleźć np. w tłustych rybach, jajkach, żółtym serze. Dodatkowo warto brać witaminę D w kapsułkach.

Witaminę C znajdziemy często w kwaśnych produktach typu: kapusta kiszona, szpinak, owoce cytrusowe. Witaminę A znajdziemy najczęściej w warzywach. Cebula i czosnek – to obowiązkowe warzywa o tej porze roku!

Zupy warzywne, kremy z rozgrzewającymi przyprawami, a już tym bardziej czysty rosół rozgrzeją nasz organizm jak nic innego! Zupy, zamiast mąką warto zagęszczać zdrową soczewicą.

Natomiast w porze wieczornej posiłki powinny być w miarę lekkie, jednak też pożywne.

Świetnym pomysłem są np. zapiekane lub faszerowane warzywa. Można również zrobić sobie różnego rodzaju sałatki.

W internecie znajdziemy mnóstwo ciekawych przepisów na ciekawe urozmaicone potrawy. Od tego, czy będziemy dbać o naszą dietę, będzie zależeć nasza kondycja, odporność immunologiczna i sprawność fizyczna. Czy możliwe, żeby przejść okres jesienno-zimowy bez antybiotyków? Oczywiście – wszystko zależy od twoich zwyczajów żywieniowych. Choć dieta bogata w witaminy wymaga czasu i wiedzy, to z pewnością przynosi więcej pożytku.

Źródło:  www.poradnikzdrowie.pl 

Komentarze

comments

Zobacz również

praca

Pracodawca powinien informować o wysokości pensji w ogłoszeniu o pracę? Czy jesteście za tym?

Jak wynika z badania Work Service, co szósty Polak deklaruje problemy ze znalezieniem pracy. Z …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

delfin